Att flytta utomlands

Packat och klart, redo för avresa

Att flytta utomlands är ganska underligt och man vet aldrig riktigt vad man ska vänta sig. Vad jag dock vet är att det är sjukt spännande och varje dag hittills har känt som ett äventyr. Bara att vandra in i den lokala matbutiken får en att känna sig som ett barn på zoo. 

Mitt hus är rätt gulligt. Jag fick boendet via en person som tidigare jobbat på praktiken men numera bor i södra England och hyr ut det som ett form av kollektiv. Jag bor här med 4 andra personer varav den ena är ute på backpackingresa runt i Europa, alla har ett varsitt rum. Jag bor i en liten alkov, men eftersom alla i huset är eremiter på kvällarna har jag ibland tillgång till hela nedervåningen. 

De första få dagarna innan praktiken har spenderats med att:
1. Inte bli överkörd pga vänstertrafik vid övergångsställen
2. Inte ramla av trappan på bussen (de har nämligen tvåvåningsbussar i England)
3. Navigera kommunalsytemet (Citymapper är en life saver)
4. TURISM OCH SHOPPING

London är en fantastisk vacker stad med stora möjligheter till både sightseeing och shopping. Den första veckan åkte jag till Oxford Street och Primark och passade på att testa ramen (japansk nudelsoppa) för första gången (mycket brittiskt). Jag åkte även till West Croydon för att göra en ID check innan praktiken, där fanns även andra roliga butiker och underligheter. Jag tittade även runt mycket i min lilla stad. Lite tid spenderades inomhus. 

Min hemstad

Sedan började praktiken, men det får jag prata om i något annat inlägg. 

Cheers!





Kommentarer

Populära inlägg